eTwinning

LISTOPAD 2018

Zgodnie z założeniami projektu pt: "Umysł bez granic - nauczyciel w wielokulturowej Europie" uczniowie grupy 1A3 oraz 1C 2 przystąpili do realizacji zadań projektu pt: "Stories in ACTion ". Do projektu przystąpili uczniowie z Polski, Francji, Hiszpanii, Grecji oraz Finlandii.



W tym kreatywnym projekcie pisania uczniowie wzajemnie się inspirują do pisania opowiadań w języku angielskim. Najlepsze historie są przekształcane w nagrania albo tablo.
Oto przykład pracy przygotowanej jako zwieńczenie zadania w lutym.
Na koniec pracy w projekcie przygotowaliśmy z partnerami e-magazyn oparty na naszej pracy. Zapraszam do lektury.
No i BRAWO MY dostaliśmy certyfikat jakości za nasz projekt



GRUDZIEŃ 2018


Projekt ma na celu zbadanie i poznanie miejsc w Europie, które są częścią naszej wspólnej historii i których nie zachowujemy miłej pamięci jako miejsca, w których wydarzyły się straszne rzeczy (obozy koncentracyjne, miejsca wielkich bitew, prześladowania, głód, katastrofy naturalne), erupcje Są to aspekty naszej historii, które mogą dostarczyć nam wiedzy na temat ludzkich zachowań w celu nauczania nowych pokoleń tego, czego NIE powinno się robić, konfrontowania lęków przed nimi, konfrontowania ich w celu ich przezwyciężenia.

Prace rozpoczęliśmy w listopadzie 2018r. nad projektem Dark European Cultural Heritage i naszymi głównymi celami są:
*poznanie i upowszechnianie wspólnego europejskiego dziedzictwa kulturowego,
*współpraca z centrami informacji turystycznej w całej Europie,
*przypomnienie społeczeństwu o miejscach,w których odbyły się mroczne fakty historii, 
*zdefiniowanie utartych już pojęć na nowo,
*rozwój postawy obywatelskiej wśród młodzieży,
*rozwijanie kompetencji międzykulturowych,
*kształtowanie postawy tolerancji i otwartości wobec innych kultur,
*uświadomienie ludziom młodym rozmiaru tych miejsc i powagi tamtych sytuacji. 

Naszymi partnerami są uczniowie ze szkół w Hiszpanii, Włoszech, Grecji oraz Turcji.

                                 


Oczekiwanymi rezultatami będą:
* filmy i samodzielnie przygotowane prezentacje ( Labor Camp Płaszów, Kraków Ghetto )
*aplikacja mobilna ze wszystkimi informacjami i lokalizacją badanych miejsc o charakterze publicznym i użyteczna jako otwarty przewodnik turystyczny,
*wystawa fotograficzna i prezentacja materiałów multimedialnych w miarę możliwości,
*praca z mapami on- line.



Na początku grudnia przyszła kolej na kolejny wyjazd w ramach naszego projektu pt: „Umysł bez granic – współczesna szkoła w wielokulturowej Europie”. Tym razem Justyna Grzegorzyca i Agata Reichert-Zaczek uczestniczyły w zagranicznym szkoleniu job-shadowing, polegającym na hospitacji lekcji w innym kraju. Nauczycielki obserwowały lekcje języka angielskiego w oddziałach międzynarodowych prowadzone przez panią Kristie Baldwin- native speaker’a w gimnazjum Henry Brunet w Caen. Ponadto brały udział w szkoleniu z Twinning’u, gdyż pani Baldwin jest ekspertem w tej dziedzinie na terenie Francji. Podczas  wizyty był czas aby porozmawiać o korzyściach i problemach nauczyciela uczącego w wielokulturowej szkole. Zjawisko emigracji jest bliskie nauczycielom ww szkoły i regionu.Rezultatem było wspólne założenie projektu online i zaakceptowanie go przez Agencje Narodowe. 





STYCZEŃ 2019

W ramach realizowanego przez grupę nauczycieli projektu pt: " Umysł bez granic - współczesna szkoła w wielokulturowej Europie" wczoraj odbyło się szkolenie prowadzone przez Panią Dominikę Tokarz pt. "Dołącz do eTwinning". Szkolenie adresowane było do wszystkich nauczycieli II Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie zainteresowanych współpracą oraz realizacją projektów online. 
W programie szkolenia było zapoznanie się z możliwościami eTwinningu oraz rejestracja w programie jak również przykłady dobrych praktyk.







MARZEC  2019

W projekcie pt: " Everywhere you go always take the weather with you" wraz z uczniami z Belgii będziemy się zastanawiali czy miejsce w którym żyjemy, jego topografia oraz klimat mają wpływ na decyzje które podejmujemy.




W dniach 25-29.03.2019  dwie nauczycielki odbyły drugą i ostatnią wizytę monitorującą we francuskiej szkole College Brunette w Caen. Podczas tej wizyty obserwowały one panią Kristie Baldwin pracująca z młodzieżą dwujęzyczną w klasach międzynarodowych nad projektami eTwinning. Dokonały także ewaluacji  własnych projektów.  
  
                                                        

MAJ 2019

Projekt pt: Stories in ACTion otrzymał list gratulacyjny na ręce Pana Dyrektora Marka Stępskiego.



LIPIEC 2019

Street Art Around Europe- projekt etwinning


Jednym z działań podjętych w ramach projektu Erasmus + "Umysł bez granic" było włączenie naszej szkolnej społeczności (mam na myśli zarówno uczniów jak i nauczycieli) w działalność na forum międzynarodowej spoleczności etwinningowej. Idea tworzenia projektów online, przy współpracy z młodzieżą i nauczycielami z innych krajów, zdobywa coraz większą popularność w Europie. Długofalowym rezultatem takich działań może być w przyszłości mobilność uczniów biorących udział w projekcie. 

Działanie metodą projektu w atrakcyjny dla uczniów sposób uczy ich współpracy z partnerami z innych krajów, podnosi ich kompetencje językowe i informatyczne. Ponadto wymaga pracy w grupie, planowania i dotrzymywania terminów. Efekty wspólnej pracy są często spektakularne, a co istotne, szeroko upowszechniane poprzez zamieszczenie projektu w internecie. 

Podczas pobytu we Francji w ramach job-shadowing miałyśmy możliwość zaobserwować pracę nad projektem etwinning w wykonaniu grupy francuskich uczniow pod opieka doświadczonej ambasadorki ewtinning. Było to cenne doświadczenie, które pomogło nam w efektywnym prowadzeniu własnych projektów. W roku szkolnym 2018/2019 każda z nas ukończyła projekty, za które otrzymałyśmy dyplomy i Krajową Odznakę Jakości. Nasze liceum otrzymało podziękowanie za włączenie się w działalność etwinning.



Obecnie ubiegamy się o kolejną odznakę za projekt Street Art Around Europe. A potem może uda nam się uzyskać Europejską Odznakę Jakości, co byłoby kolejnym etapem w upowszechnianiu rezultatów naszego projektu na platformie etwinningowej? ;-)

Finalny efekt ostatniego projektu naszych uczniów we współpracy z uczniami z Belgii, Francji, Czech i Turcji to książeczka zawierajaca pisane wspólnie online krótkie opowiadania zainspirowane grafitti z patnerskich krajów.

https://www.ourboox.com/books/when-street-art-inspires-storytelling/# 



Kolejna odznaka jakości za działalność etwinningową! 

Hurra, udało się! Otrzymaliśmy kolejną odznakę jakości za miedzynarodowy projekt etwinning pt. "Street Art Around Europe". Nasi uczniowie współpracowali z rówieśnikami z Francji, Czech i Turcji nad projektem dotyczącym sztuki ulicznej. Efektem całorocznej pracy online była napisana wspólnie w języku angielskim książeczka z historiami inspirowanymi grafitti w miastach partnerskich. Wysilki uczniow i nauczycieli zostały po raz kolejny docenione- otrzymaliśmy Krajową Odznakę Jakości. Teraz możemy się starać o Europejską Odznakę. :-)




WRZESIEŃ 2019

Partnerstwa Współpracy szkół 
Nasza działalność na platformie eTwinning zaowocowała nawiązaniem współpracy z nauczycielami 
z innych krajów europejskich- Bułgarii, Włoch, Grecji, Hiszpanii i Niemiec. W roku szkolnym 2018/19 wspólnie napisaliśmy projekt łączący naukę języka angielskiego i wiedzy o kulturze, 
a konkretnie o teatrze. Powstał ciekawy projekt zatytułowany "Shaping Young Europeans Through Drama", który zyskał akceptację i został przeznaczony do realizacji w ramach programu Erasmus + 


w Akcji 2 –Partnerstwa Współpracy Szkół (KA229) w sektorze Edukacja Szkolna. Otrzymaliśmy dofinansowanie, dzięki któremu 30 uczniów wyjedzie zagranicę do krajów partnerskich: Bułgarii, Hiszpanii, Włoch, Grecji i Niemiec. W listopadzie 2020 również my będziemy gościć młodzież
i nauczycieli z partnerskich szkół. Projekt przewidziany jest na dwa lata, w trakcie których odbędzie się sześć spotkań, na których młodzież będzie prezentować sztuki grane w języku angielskim. Pierwszy wyjazd już w grudniu! Nie możemy się doczekać! :-)

                                       

eTwinning w bibliotece szkolnej

"Czy uznałbyś siebie za cyfrowego obywatela? Część osób na to pytanie natychmiast odpowie: nie. 
Jednak po dłuższym namyśle, kiedy przyjrzymy się naszemu codziennemu uczestnictwu w cyfrowym świecie, zdamy sobie sprawę, jak wiele czasu spędzamy w Internecie, będąc online za pomocą jednego lub wielu urządzeń jednocześnie (...), gdy uświadomimy sobie, że utrzymujemy kontakty z rodziną, znajomymi lub przyjaciółmi głównie drogą cyfrową - wielu z nas być może zda sobie sprawę, że rzeczywiście, jesteśmy cyfrowymi obywatelami".

Przegląd informacji na temat obywatelstwa  cyfrowego, europejskie dziedzictwo kulturowe, książka kucharska programu eTwinning oraz eTwinning drogą do edukacji przyszłości i wiele innych ciekawych i niesamowitych tematów do poczytania z kącika eTwinningowego, który znajduje się w bibliotece szkolnej.

Serdecznie zapraszamy!!! 


WRZESIEŃ/PAŻDZIERNIK 2019

W tym roku szkolnym grupa 2C3 realizowała będzie założenia projektu pt.: 

" English is easy when we learn together".

 Pracować będziemy oczywiście w międzynarodowym gronie.


Tematem tego projektu jest integracja w zakresie 4 umiejętności językowych. Uczniowie będą 

zachęcani do używania języka angielskiego w kontekście komunikacji międzynarodowej współpracy

 w celu osiągnięcia wspólnych założeń projektowych. W ramach tego projektu będziemy tworzyli

 wspólny program do współpracy z partnerami oraz rozwijania umiejętności czytania, pisania, 

słuchania i mówienia przez uczniów w języku angielskim.

Ponadto, chcemy poprawić swoje uczenie się za pomocą narzędzi edukacyjnych i przygotować 

ćwiczenia, aby zaangażować uczniów w proces uczenia się, przypisując im kreatywność. Uczniowie 

będą komunikować się za pośrednictwem cyfrowego i bezpiecznego miejsca pracy zaproponowanego przez 

Radę Europy, zwanego Twinspace. Będą mogli wymieniać się po angielsku z innymi członkami projektu,

 prowadzić wideokonferencje itp.


Plan Projektu 

PAŹDZIERNIK 2019



Nasza szkoła otrzymała po raz pierwszy Europejską Odznakę Jakości eTwinning za prace przy dwóch projektach eTwinning pt: "STREET ART AROUND EUROPE" oraz " Stories in ACTion". Oznacza to, że nasza praca została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom. 
W związku z tym otrzymaliśmy certyfikaty, a nasze projekty zostały pokazany w specjalnym miejscu na europejskim portalu.

                                                                     
                                    



Zaczynamy pracę z nowym projektem :) Tym razem projekt będzie dotyczył UNESCO. Uczniowie będą mieli okazje dowiedzieć się o świętach narodowych i religijnych, tradycjach rodzinnych, lokalnych potrawach, tradycyjnych strojach i  charakterystycznych miejscach rodzinnych miast. 




GRUDZIEŃ 2019
Udział w warsztatach w ramach europejskiego projektu eTwinning „21St Century Classroom”




Postęp technologiczny w dzisiejszym świecie jest tak dynamiczny, że szkoła aby być atrakcyjna dla uczniów, musi nadążać za zmianami i dostosować ofertę edukacyjną tak, by jak najlepiej przygotować młodzież do życia w rzeczywistości, której jeszcze dzisiaj nie znamy. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie STEAM (z ang. Science, Technology, Engineering, Arts, Maths), które jest połączeniem dziedzin takich jak nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka.
Coraz powszechniejszy staje się pogląd, że nauczanie przedmiotów artystycznych i wykorzystywanie twórczej ekspresji nie tylko pozytywnie wpływa na wyniki uzyskiwane przez uczniów w matematyce, ale pobudza też ich kreatywność, podnosi wiarę we własne siły oraz ułatwia naukę języków obcych.
Zagadnieniom budowania strategii edukacyjnej na synergii sztuki, nauk ścisłych i technicznych oraz humanistyki były poświęcone warsztaty „21st Century Classroom”, zorganizowane dla nauczycieli z całej Europy w Brukseli w dniach 09-10.12.2019 w ramach Projektu eTwinning. Reprezentowałam naszą szkołę jako nauczycielka języka angielskiego, historii sztuki i plastyki. Przez dwa dni pedagodzy z Polski, Austrii, Portugalii, Malty, Cypru, Litwy i Mołdawii uczyli się podstaw kodowania, wykorzystywania technologii informatycznych na lekcjach swoich przedmiotów, a także tworzenia projektów etwinningowych w korelacji przedmiotów ścisłych z artystycznymi i językami obcymi. Po zajęciach nie zabrakło też czasu na terenową grę miejską, podczas której uczestnicy poznawali głowne zabytki Brukseli.

























MARZEC 2020

Sobieski został wyróżniony Odznaką Szkoły eTwinning!


Z radością pragniemy pochwalić się, że po dwuetapowym procesie weryfikacyjnym jesteśmy jedną z 85 polskich placówek w Polsce która otrzymała Odznakę Szkoła eTwinning na lata 2020-2021. Zostaliśmy uznani za pionierów i liderów w takich dziedzinach jak:
* Praktyka cyfrowa
* Praktyka w zakresie eBezpieczeństwa
* Twórcze i innowacyjne podejścia do nauczania
* Promowanie ustawicznego rozwoju zawodowego kadry
* Promowanie praktyk uczenia się opartych na współpracy wśród nauczycieli i uczniów
Jest to uznanie nie tylko osobistego sukcesu prof. Justyny Grzegorzycy i prof. Agaty Reichert Zaczek, ale także uznanie ogromnego zaangażowania całego zespołu eTwinning działającego w naszej szkole.


KWIECIEŃ 2020

Uczenie się uczestnictwa w demokracji za pośrednictwem platformy eTwinning to założenie projektu pt: Democ-Rights. Demokracja jest wszędzie w naszym środowisku, szczególnie w życiu edukacyjnym. Uczniowie dowiadują się o swoich prawach i obowiązkach, poprawiają swoje podejście do zasad klasowych i szkolnych, a także na poziomie szerszego społeczeństwa irozumieją szacunek dla różnorodności.Założeniem projektu jest:- stworzyć demokratyczną atmosferę wśród partnerów poprzez współpracę-współpracę.- zwiększyć świadomość demokratyczną.- zrozumieć, co oznacza uczestnictwo demokratyczne.- nauczyć się platformy eTwinning poprzez koncepcję demokratycznego uczestnictwa.


Załażenia projektowe realizowane są w okresie Listopad – Maj i obejmują takie zagadnienie jak - Nauka platformy eTwinning.- Przedstawienia.- Tworzenie międzynarodowych grup.- Prawa dzieci. - Zasady klasowe.- Wyrażanie pomysłów-myśli.- Podejmowanie decyzji.- Kampania na rzecz praw dzieci- Przeciw dyskryminacji.- Ocena.- Wystawa w szkole. 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.