piątek, 9 listopada 2018

Malta jak... Polska

Zatem i ja od tygodnia przebywam w najmniejszym kraju UE.
Przeżyłam test wstępny oraz rozmowę  (What do you find difficult in teaching?)
Kurs intensywny nie pozostawia dużo czasu na zwiedzanie, ale za to nadrabiam w weekendy (choć dopiero minął jeden).
Nawiązując do tytułu: mój nauczyciel stwierdził, że jestem pierwszą osobą, która wskazuje podobieństwo swojego kraju w stosunku do Malty w... geologii. Tak, tak! Nasza Wyżyna Krakowsko-Częstochowska zbudowana jest przecież z wapieni, a te są dominującą skałą (nie kamieniem!) także na Malcie. A jeśli skały węglanowe, to i analogię odnajdziemy w procesach krasowienia, które polegają na rozpuszczaniu skał przez wodę.



Analogię znajdziemy również obserwując rzeźbotwórczą działalność morza. Abrazja - bo o niej mowa - doprowadziła do zniszczenia kościoła w Trzęsaczu, a w przypadku Malty - do zapadnięcia słynnego Azure Window.


Na krajobraz Malty składają się w dużej mierze pola uprawne. Ich powierzchnia - podobnie jak w Małopolsce - jest niewielka. A jeśli już mowa o rolnictwie, to obydwa kraje w zwiazku z dostępem do morza, mają rozwinięte rybołówstwo.




1 komentarz:

  1. No i proszę jaki ten świat jest mały :) to ja poproszę o podobieństwa na płaszczyźnie językowej...

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.