Katarzyna Kamizela i Katarzyna Kroczek przygotowały dla zainteresowanych ulotkę na temat propozycji wychowawczo-dydaktycznych szkoły:
II LICEUM W KRAKOWIE
„WSPÓŁCZESNA SZKOŁA W WIELOKULTUROWEJ EUROPIE „
DZIAŁANIA SZKOŁY:
WZMACNIANIE WŚRÓD MŁODZIEŻY ŚWIADOMOŚCI WIELOKULTUROWOŚCI W EUROPIE PODCZAS:
- LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO (np. Wielokulturowa natura świata w „Podróżach z Herodotem”, Sztuka skutecznej perswazji „ Mam marzenie” M.L.King, Polemika ze stereotypami narodowymi w literaturze pozytywizmu, C.K.Norwid wobec rasizmu…)
- LEKCJI WYCHOWAWCZYCH (np. „Stereotypy”, „Inny nie znaczy obcy”)
- WYCIECZEK DO WIELU KRAJÓW W CELU POZNAWANIA BOGACTWA INNYCH KULTUR
- WSPÓŁPRACY Z MUZEUM „GALICJA” (np. Udział w warsztatach: „Od stereotypu do dyskryminacji”, „Różnorodność- tolerancja- szacunek”)
- WYJŚĆ DO KINA NA FILMY PORUSZAJĄCE TEMATY
TOLERANCJI WOBEC WIELOKULTUROWOŚCI (np. „Green Book”)
- KONKURSÓW ( np. plakaty i recenzje do filmu „Green Book” promujące postawę tolerancji )
WYMIANA DOBRYCH PRAKTYK WŚRÓD UCZNIÓW ORAZ PROMOWANIE WŚRÓD NICH POSTAWY OTWARTOŚCI I PRZYJAŹNI WOBEC LUDZI INNEJ NARODOWOŚCI POPRZEZ:
- TEMATYKĘ GODZIN WYCHOWAWCZYCH (np. Dziedzictwo kulturowe Polski, Polacy a mniejszości narodowe, Wolność słowa a odpowiedzialność za nie Tożsamość Polaka i Europejczyka...)
- LICZNE WYMIANY SZKOLNE (np. Indie, Australia, Niemcy, Szwajcaria, Hiszpania..)
- WARSZTATY (np. Dni Kultury Francuskiej, Angielskiej, Niemieckiej, Hiszpańskiej...)
- LEKCJE INTEGRACYJNE PROWADZONE PRZEZ PSYCHOLOGÓW I PEDAGOGÓW WE WSZYSTKICH PIERWSZYCH KLASACH
- KORZYSTANIE Z BOGACTWA KULTUROWEGO UCZNIÓW O PODWÓJNYM OBYWATELSTWIE (np. prezentacja kultury i obyczajów innych krajów.
Ciekawe propozycje. Chętnie skorzystam z niektórych z nich.
OdpowiedzUsuń